Mój pierwszy chleb.

Co tam słychać? Ano dużo :-). Ostatnio moje myśli krążą wokół kuchni. Do tej pory jadłam w pracy, teraz stołuję się w domu. Zaczyna mi się to podobać. Mam okazję eksperymentować w kuchni i robię to. Jem to co lubię i to na co w danej chwili mam ochotę :-).
Jednym z takich eksperymentów jest pieczenie..i to czego...chleba! Upiekłam swój pierwszy w życiu chleb i jestem z tego dumna. Wyszedł cudny, smaczny, chrupiący, mniam mniam. Dzięki pomocy maszyny za wiele się nie napracowałam.

To mój nowy pomocnik:



A tutaj - czekamy na pizzę ;-)



Do wypieku użyłam mieszanki:



Jestem pod wrażeniem jego smaku. Mieszanka jest na 1kg, ja upiekłam z 0,5kg. Skorzystałam z podpowiedzi zamieszczonych na opakowaniu i dodałam do chleba małego ziemniaczka. Całą robotę z mieszaniem wykonał za mnie robot. Ja tylko przełożyłam do do foremki i dopilnowałam, aby chleb miał warunki do wyrośnięcia i upieczenia.

Tak wyglądał, przed włożeniem do piekarnika:



A tak po upieczeniu:



 

Blaszkę do pieczenia posmarowałam smalcem i wysypałam otrębami pszennymi. Nawet mojemu facetowi smakował, czemu się nie dziwię ;-)

A tak go zrobiłam: http://smacznieuabulinki.blogspot.com/2009/09/chleb-sadecki.html

Komentarze

  1. Czytam o tych pieczeniach chleba na różnych blogach i sie zastanawiam, z czego wy to robicie??? I już wiem, wielkie dzięki, wiem czego szukać, mam ochotę spróbować upiec taki chleb :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Gratulacje!!! Własny chlebek to jest coś:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Myślałam że tylko mi wyłazi taki plaskaty, a najwidoczniej z mieszanek taki już ma być. Ale smak jest faktycznie pyszny :) Życzę powodzenia w dalszych wypiekach!

    OdpowiedzUsuń
  4. Aniu, gdzieś wyczytałam, że wysokość chleba jest taka na ile pozwolimy mu wyrosnąć przed włożeniem do piekarnika. W trakcie pieczenia nie ma co liczyć, że chleb urośnie.
    Ostatnio jak byłam w Almie to oglądałam chleby i widziałam bardziej plaskatego niż mój :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zgadzam się : w Almie też są plaskate. Ale mi się zawsze wydawało ze mój osobisty z mojego wypieku to powinien być wiesz taki.... no zachwycająco wybuchnięty! A tutaj: plaskacz. Może faktycznie coś jest w tym co wyczytałaś, że "wysokość chleba jest taka na ile pozwolimy mu wyrosnąć przed włożeniem do piekarnika"? Muszę przyuważyć.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Miło mi będzie, gdy napiszesz kilka słów :)

Popularne posty z tego bloga

Winter Olympic Stitching 2022

Smalls Sal 2017 - luty