Dzieje się...

Kochani witam nowych obserwatorów mojego bloga. Dziękuję, że jesteście ze mną i chcecie oglądać to co robię. Dziękuję też za Wasze komentarze. Każdy jest dla mnie bardzo ważny. 
Song of The Sea

Kilka dni temu postawiłam pierwszy krzyżyk na pracy mojego życia: Song of The Sea - Amoreno. Schemat jest autorstwa: Michele Sayetta. Poważne przedsięwzięcie: 350 na 447 krzyżyków. Wyszywam muliną DMC.

Taki projekt wymagał pewnych przygotowań. Sprawdzenie muliny, czy ma się odpowiedni materiał? Na czym wyszywać? To wszystko trwało dłużej niż myślałam. Chciałam zaoszczędzić sobie pracy z kratkowaniem i kupiłam adię 20ct Easy Count. Materiał jest bardzo sztywny. Według mnie nadaje się tylko do wyszywania w ręku albo do większych prac robionych na krośnie.

Pierwsze dwieście krzyżyków zrobionych pojedynczą ciemną nitką i pojawiły się dylematy czy akurat tak ma wyglądać? 


Po przedyskutowaniu tematu z doświadczonymi koleżankami, przejrzeniu zasobów Internetu m.in.: link1 i link2 oraz konsultacji z mężem zdecydowałam się wypruć to co zrobiłam i zacząć od nowa. I tak to wygląda:




Wyszywam dwoma nitkami. Pracuje się inaczej niż z jedną, ale nie widać prześwitów. Pomagam sobie lupą, bo to jednak za małe krateczki jak dla mnie. Domowy konsultant mówi, że jest dobrze i bardzo mi w tej pracy kibicuje :P

Powiem Wam w tajemnicy. Wciągnęło mnie. To nie jakaś "pierdółka" tylko duża praca, z której mam nadzieję będę bardzo dumna :).

Zostałam zaproszona przyłączenia się do grona twórców Twierdzy Wyobraźni. Otrzymałam też kolejną ofertę podjęcia współpracy. Nigdy takiej działalności nie prowadziłam i się jeszcze zastanawiam...

Komentarze

  1. Widze ze jednak zmienilas zdanie :-). Na pewno wyjdzie pieknie. Ja juz podjelam decyzje co do materialu (mimo ze ciagle mi sie wydaje ze przeciez nie zaczynam ;-)) i jednak bede wyszywac na hardanger 22ct. Tak milo mnie zaskoczyl ten material zwlaszcza po przeczytaniu tej negatywnej opini z linka ktory mi przeslalas. A wiec wyglada jak kanwa ale jest duuuzo milszy w dotyku i nie ma tej sztywnosci i szorstkosci. No i jedna nitka slicznie pokrywa...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasia jeśli będzie Ci na takiej tkaninie lepiej wyszywać, to czemu nie. Jak zobaczyłam, że Rosjanki wyszywają na 20-stce dwoma nitkami to stwierdziłam, że zaryzykuję :)

      Usuń
  2. Dłubaniny jest trochę, ale jaki będzie efekt!Bede zaglądać:)

    OdpowiedzUsuń
  3. i bardzo dobrze wygląda z dwoma nitkami :) trochę więcej muliny pójdzie ale efekt w moim odczuciu jest lepszy.
    Zastanawiam się po co nawlekasz na zaparkowaną nitkę karteczkę z symbolem przecież jak zostawisz zaparkowaną w miejscu gdzie będzie krzyży o tym symbolu to nie pogubisz się :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Madziula masz rację, tylko akurat ta nitka chwilowo była zaparkowana poza schematem :)

      Usuń
  4. Podziwiam i będę na bieżąco zaglądała.
    Dwoma nitkami na "20" trudniej się haftuje, ale zapełnia całkowicie.
    Również dostałam zaproszenie, ale nawet nie zapoznałam się z "Twierdzą Wyobraźni".
    Muszę znaleźć czas, żeby się zapoznać z tematem. Może ktoś już jest bardziej zorientowany....
    Pozdrawiam cieplutko !!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdyby materiał był bardziej miękki, to nie byłoby tak ciężko, ale damy radę tylko lupa potrzebna :) również pozdrawiam :)

      Usuń
  5. Agnieszko trzymam kciuki za cały projekt i oczywiście będę kibicować :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Życze przyjemnej pracy, bez pomyłek, jest co wyszywać , a wzór piękny!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Danielo dziękuję! Rzeczywiście w tym wzorze będzie pracy co niemiara, ale mam nadzieję, że dam radę :)

      Usuń
  7. Dwoma nitkami wygląda super :) Też bardzo nie lubię prześwitów. Dobrze, że po 200 krzyżykach a nie po skończeniu strony taka zmiana :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu dziękuję za komentarz :) to był ten moment, gdy wyprucie tych krzyżyków nie zniechęciło mnie do wyszywania. Gdybym musiała wypruć więcej to chyba zaczęłabym od nowa na innym materiale :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Miło mi będzie, gdy napiszesz kilka słów :)

Popularne posty z tego bloga

Winter Olympic Stitching 2022

Smalls Sal 2017 - luty